Jak zapobiec chorobom serca ?

  choroby serca 1.Brak Ruchu:

  • Aby zapobiec tym chorobom należy ćwiczyć codziennie lub po prostu więcej ruchu jak np. spacer 20 min codziennie na świeżym powietrzu.
  • 30 minut ćwiczeń dziennie to minimum jeśli chcesz uchronić się przed chorobą serca. Ćwiczenia powinny obejmować zarówno ćwiczenia aerobowe, rozciągające jak i siłowe.

2. Zła dieta i Stres

Tu o popatentowanym programie żywieniowym, który odnawia nasze komórki w 28 dni i m/in wyrównuje cukier i cholesterol. Zmienia nawyki żywieniowe, daje nam nową jakość życia: Czytaj o programie żywieniowym więcej

  Choroby serca są główną przyczyną śmierci w Polsce. Szacuje się, że odpowiadają one niemalże za połowę wszystkich zgonów. 20% zgonów w wyniku chorób sercowo-naczyniowych dotyczy ludzi poniżej 65. roku życia. Badania naukowe, przeprowadzane w różnych krajach świata, wskazały na skuteczne sposoby prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Poniżej prezentujemy niektóre z nich.

Czym jest odpowiedni program prewencyjny?

Aby zapobiegać chorobom serca niektórzy wybierają ograniczenie stresu, utrzymanie zdrowej masy ciała i wykazywanie się aktywnością fizyczną. Takie działania są jak najbardziej uzasadnione. Inne osoby zalecają stosowanie diety niskotłuszczowej, ograniczanie spożycia cholesterolu oraz wzbogacenie diety o produkty pełnoziarniste. Niestety, w większości taka strategia nie przynosi pożądanych rezultatów. Co należy więc robić, aby przeciwdziałać chorobom układu sercowo-naczyniowego? Jak wygląda efektywny program prewencyjny? Otóż, obejmuje on życie w normalny, naturalny sposób. Odpowiedni program skupia się na produktach, które zostały stworzone po to, aby były przez nas konsumowane, produktach bogatych w składniki niezbędne dla utrzymania zdrowia.

Palenie

Palenie lub przebywanie wśród palaczy jest jest najgroźniejszym czynnikiem wpływającym na rozwój chorób serca. Jednocześnie jest to czynnik najłatwiej odwracalny. Rzucenie palenia i unikanie biernego palenia pozwoli zmniejszyć ryzyko zachorowania w przyszłości. Jeżeli odstawisz palenie teraz, w przyszłości poziom ryzyka zmniejszy się i będzie taki sam jak poziom osoby, która nigdy nie paliła. Jeżeli jednak nie zrezygnujesz z papierosów, ryzyko choroby serca może stale wzrastać.

Palenie tytoniu czterokrotnie zwiększa za-padalność na zawał mięśnia sercowego i piętnastokrotnie – zapadalność na raka płuc. Należy też wspomnieć o tym, iż nikotyna zawarta w tytoniu powoduje niewskazany skurcz naczyń krwionośnych (jeden papieros = jeden skurcz naczyń krwionośnych). Jedynym sposobem zapobiegania tym schorzeniom jest kategoryczne zaprzestanie, bądź nie rozpoczynanie palenia tytoniu.

Tłuszcze trans

Sztucznie wytwarzane tłuszcze trans, powstałe po to, żeby wydłużać ważność produktów spożywczych, znacznie podwyższają poziom cholesterolu LDL (złego cholesterolu). Za wysoki poziom cholesterolu owocuje zwiększonym ryzykiem chorób serca. Żeby uniknąć spożywania produktów z tłuszczami trans, czytaj uważnie etykietę zanim kupisz jakiś produkt. Tłuszcze te najczęściej występują w chrupkach, czipsach, ciastkach i wypiekach.

Sól

Unikaj soli. Przestawienie się na dietę z małą ilością soli pozwala na zmniejszenie ciśnienia krwi, co oznacza nie tylko zmniejszenie ryzyka zachorowania na choroby serca, ale również zmniejszenie ryzyka innych dolegliwości. Z soli można zrezygnować całkowicie i zastąpić ją innymi, zdrowszymi przyprawami. Na początku posiłki mogą wydawać się nie smaczne, ale szybko można przyzwyczaić się do nowych smaków.

Otyłość

Niezdrowe, tłuste jedzenie, za duże porcje oraz siedzący tryb życia powodują znaczny przyrost wagi, który prowadzi do otyłości. Osoby otyłe mają nadciśnienie, zwężone żyły, a także otłuszczone serce – te oraz inne czynniki powodują, że wzrasta zagrożenie nie tylko zawału serca, ale również innych chorób. Jeżeli masz problemy z nadwagę koniecznie zastanów się nad zmianą diety oraz aktywnością ruchową. Pamiętaj, że nawet 15 minut dziennie ruchu może dać dobre efekty, a jeżeli będziesz ruszać się więcej, jeszcze bardziej na tym zyskasz. Jesteś w grupie ryzyka jeśli:

  • w rodzinie występują lub występowały choroby serca,
  • masz nadwagę, a szczególnie jeśli cierpisz na otyłość,
  • cierpisz na nadciśnienie,
  • masz wysoki poziom cholesterolu we krwi,
  • cierpisz na cukrzycę.

Jednak nawet w takim przypadku można skutecznie zapobiegać chorobom serca.

źródła: http://portal.abczdrowie.pl/choroby-serca-zapobieganie; http://www.kardiolo.pl/jak_zapobiegac_chorobom_serca.htm; http://www.punktzdrowia.pl/zdrowie/jak-zapobiegac-chorobom-serca

Obecnie już lekarze mówią ,że główną przyczyną chorób serca jet stan zapalny spowodowany niedoborem Omega 3: Tu o jedynej na świecie Omega 3 rozpuszczalnej w wodzie: Opis Omega 3 wchłanialnej w blisko 100% i zamówienie  oraz Q10 – Koenzym, nazywany witaminą młodości: Tu o Q10 Przyswajalnym w blisko 100% Przyswajalny w blisko 100% koenzym Q10 opis i zamówienie   Choroby serca są też spowodowane w dalszej części miażdżycą naczyń krwionośnych i główną przyczyną jej jest Niedobór Witaminy D, k2 i Wapnia. Dodam ,że niedobór np Witaminy D sprawia,że wapń ię prawie nie wchłania, a niedobór witaminy D ma większość ludzi w Polsce od września do kwietnia z powodu braku słońca a z jedzenia nie da się dostarczyć odpowiedniej ilości witaminy, a tu suplement diety z witaminą D przyswajalny maksymalnie w ponad 95%  Wysoko przyswajalna Witamina D w suplemencie diety

Wysokoprzyswajalne minerały jak wapń,potas,sód i magnez

Udostępnij na Facebooku