Klimatyzacja dzięki skórze - dlaczego się pocimy ?

Skóra utrzymuje temperaturę naszej krwi przy 36,6 ° - dzięki czemu żyjemy.

Do naczyń krwionośnych skóry trafia 1/3 gorącej krwi wypompowanej z serca.

Gdy robi się za ciepło naczynia te rozszerzają się by ochłodzić krew, ale czasami to nie wystarcza.

Wysiłek fizyczny może podnieść temperaturę ciała o kilka stopni. Byłoby to zabójcze gdyby nie bariera bezpieczeństwa jaką jest POT.  Ponad 2 mln otworów umieszczonych w skórze może wydzielić ponad 2 l płynu na godzinę. Ogrzane krople wyparowują ochładzając ciało. Czolo, dlonie , pachy - te miejsca rozgrzewają się najbardziej, dlatego gruczołów potowych tam jest najwięcej.

Rano częściej odczuwamy coś przeciwnego. Wystawione na chłód maleńkie mięśnie podnoszą włosy i kurczą skorę wokół nich. Powstaje "gęsia skórka".

Naukowcy nazywają nas "nagimi małpami", ale wcale nie brakuje nam owłosienia. NIektóre komórki skóry tworzą rurki, które produkują włosy. MIeszków włosowych mamy tyle samo co nasi kudłaci krewni - ok 5 mln. Nowe komórki wlosa dzieląc się wypychają stare ku górze. Gdy włos wybija się nad powierzchnie skóry jet już martwy. Dlatego nie czujemy bólu gdy jet obcinany.

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=QUMwuPkC7mw&list=PLApoy-0_jSDeL_9xtqa9d6xa6nJpOMvl6&index=42

Poprzez pot możemy pozbywać się ponad 2 l wody na godzinę, dlatego też nawet 2 l wody na godzinę możemy pić gdy jest taka potrzeba.

Tu najlepsza woda i najlepszy na świecie sposób na ochronę organizmu przeciwko wolnym rodnikom:Woda wysycona wodorem -  Idealna woda - woda redox

 

Nie pij w trakcie jedzenia! Pić możesz dopiero 15 - 20 min po każdym posiłku. W ciągu dnia zalecane jest wypić 30 ml czystej niegazowanej wody na 1 kg masy ciała (średnio 2 litry). Zatem 8 szklanek napojów nie liczą się jako dwa litry wody! Jako test może służyć obserwacja koloru twojego moczu. Powinien być bladożółty lub białawy. W ten sposób można określić indywidualne potrzeby związane z dziennym zapotrzebowaniem organizmu na płyny. Jeśli pijesz za mało, twój mocz będzie żółty lub ciemnożółty. W twoim organizmie ustają wtedy tak ważne procesy jak detoksykacja, spalanie tłuszczu itp.!

Ilość wypijanej wody w ciągu dnia  zależy od

  • ile spalamy kalori ( sport powoduje pocenie się i wzrost temperatury ciała, woda usuwana jest przez pot )
  • ile jemy na  spożytą 1 kcal pijemy po 1 ml , czyli osoba, ktore je po 2500 kcla pije ok. 2,5 l wody dziennie. Tu jednak chce zauważyć, że ten wskaźnik łączymy z kolejnym, ponieważ jakbyśmy się jego tylko trzymali to kolarze, którzy muszą pić nawet po ok. 12  l dziennie by po prostu mogli tego nie przeżyć. To tylko jedna z wytycznych. Poniżej wyjaśnie jak wygląda wyliczenie ile mamy pić wody
  • 1,5 litra + 15 mililitrów wody x każdy kilogram powyżej 20 kg. masy ciałaPrzykładowo dla tej samej osoby wyniesie ona:1500 ml + 15ml x (60-20) = 1500 ml + 600 ml = 2,1 litra

    Czyli powinna dostarczyć dziennie do organizmu 2,1 litra wody.

  • Jeśli uprawiamy sporty to pijemy wtedy dodatko wodę, bo co innego kolarz, który spali po 3000 kcal dziennie, a co innego ktoś kto wstał o 12 tej poszedł na śniadanie gdzie zjadł 2 kromki chleba z masłem, a potem oglądał przez 6 godzin telewizję :)

Gdy spalamy więcej kalorii na godzinę tym więcej wody pijemy na godzinę.

Wodę najlepiej pić w małych odstępach czasu i małymi łykami, bo dzięki temu lepiej się wchłania już zaczynając wchłanianie w jamie ustnej.

Im wyższa temperatura otoczenia to też wyższa temperatura skóry i organizm zaczyna wtedy wydzielać pot, co jest ochorną organizmu przez przegrzaniem o uszkodzeniem warstwy skóry np. spaleniem przez słońce. To nasz układ odpornościowy zaczyna działąć :). Jak ma za malowody to nie ma jak chronić naszego organizmu przez przegrzaniem i naszej skóry, która ma za zadanie utrzymywać odpowiednią temperaturę ciałą i chronić nasz organizm..

Przyklady aktywności fizycznej

Rozciąganie przez 0,5h: spalamy 168 kcal i tracimy ¾ szklanki wody
Pływanie przez 45 minut: spalamy 421 kcal i tracimy 1 szklanki wody
Chodzenie po centrum handlowym przez 2h: spalamy 420 kcal i tracimy 0,5 litra wody

Tu kalkulator kalorii, czyli ile splaimy kalori uprawiając przez określony czas dany sport:

http://www.odchudzanie-zdrowe.pl/kalkulator_spalania_kalorii.htm

Zatem w przypadku osoby, która spożywa 2 500 kalorii – powinno przyjąć się 2,5 litra wody. Należy tutaj pamiętać, że wliczamy również wodę pobraną z pokarmów i wytwarzaną poprzez procesy metaboliczne (które łącznie stanowią około połowy całości wody pobieranej w ciągu dnia przez organizm).

Dla większego – więcej wody

Innym podejściem jest uzależnienie ilości spożywanej wody od tego ile ważymy. Wzór jest tutaj odrobinę bardziej skomplikowany i przedstawia się następująco:

– 30 mililitrów wody na każdy kilogram masy ciała

Osoba ważąca 60 kilogramów powinna dostarczyć organizmowi 1,8 litra wody.

Lub:

– 1,5 litra + 15 mililitrów wody x każdy kilogram powyżej 20 kg. masy ciała

Przykładowo dla tej samej osoby wyniesie ona:

1500 ml + 15ml x (60-20) = 1500 ml + 600 ml = 2,1 litra

Czyli powinna dostarczyć dziennie do organizmu 2,1 litra wody.

Odwodnienie jest najczęstszą przyczyną spadku wydajności i wytrzymałości już podczas ćwiczeń. Każde 1 proc. odwodnienie organizmu przyspiesza pracę naszego serca o 5 uderzeń. Wynika to ze zmniejszenia objętości osocza i przepływu krwi przez mięśnie, co prowadzi do narastania ich zmęczenia, a także do spadku przewodnictwa nerwowego. Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu serce nie musi pracować tak ciężko, aby pompować krew, a tlen i składniki odżywcze mogą być transportowane skuteczniej do mięśni. Warto wiedzieć, że niedobór zaledwie 1 szklanki wody (250 ml) w skali doby obniża przemianę materii o 3 proc., a więc jeśli ktoś ćwiczy, bo chce schudnąć, powinien mieć także tę kwestię na uwadze.

Najlepsza recepta na odpowiednie nawodnienie według American College of Sports Medicine:
1. Wypij szklankę wody 10-15 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń;
2. Staraj się pić w regularnych odstępach czasu około 150 – 350 ml co 15- 20 minut.
3. Zwykła woda wystarczy, jeśli wykonujesz ćwiczenia o niskiej intensywności trwające do godziny (gimnastyka ogólnorozwojowa, marsz na bieżni, rower stacjonarny) i jest wskazana, jeśli celem ćwiczeń jest też zrzucenie wagi.
4. W trakcie bardzo intensywnych ćwiczeń trwających do godziny (np. interwały) sięgnij po napoje z węglowodanami.
5. Podczas intensywnych ćwiczeń trwających dłużej niż godzinę zaleca się spożycie około 30-60 g węglowodanów na godzinę oraz zwiększenie ilości wypijanego płynu.

Sposób na dobrą  odporność:       Dobry układ odpornościowy  

źródła:

  • http://natemat.pl/76741,podczas-treningu-tracisz-nawet-2-5-litra-wody-odwodnienie-obniza-przemiane-materii-i-wydajnosc
  • materiały własne

https://www.youtube.com/watch?v=QUMwuPkC7mw&list=PLApoy-0_jSDeL_9xtqa9d6xa6nJpOMvl6&index=42

Woda doskonała

Polecam tę wodę  Idealną: Idealna woda - woda redox:  Opis i zamówienie
Woda ta zawiera dużo wodoru, jedynego i najmocniejszego antyutleniacza na świecie, który dociera do mitochonriów komórek i likwiduje wolne rodniki hydroksylowe. Antyoksydanty rośllinne tam nie dotrą i niszczą też "dobre" wolne rodniki  dlatego podstawą ochrony wolno rodnikowej jest wodór, który z tego też powodu przeduża nam życie. Woda to nawet 90% naszego orgaizmu dlatego zadbajmy aby 90% nas miało wodę idealną, czy też nazywaną doskonałą z dużą ilością wodoru.

Tu film, który pokazuje nam jak wygląda uruchamianie pocenia się i usuwania wody przez skórę oraz inne funkcje organizmu. Warto obejrzeć.

Od 5 minuty o tym mowa:

Wodę Redox możemy zamówić tutaj:

Zamów wodę redox
Pomoc/Czat na żywo